Τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και μαθητικής καινοτομίας

Αναρτήθηκε στις 2/02/2022, στην κατηγορία Ενημέρωση Πολιτών

Ο Δήμος Αμπελοκήπων Μενεμένης με την υποστήριξη της Eduact διοργανώνει το πρώτο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και μαθητικής καινοτομίας. Τα παιδιά  μας είναι έτοιμα να σχεδιάζουν το μέλλον των μεταφορών.

Η τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και μαθητικής Καινοτομίας του Δήμου Αμπελοκήπων – Μενεμένης θα διεξαχθεί το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου και ώρα 17.30 μέσω της πλατφόρμας zoom. (Link της συνάντησης: https://eduact.org/festival-robotikis-enarksi).

Στην εκδήλωση θα απευθύνουν χαιρετισμό ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης κ. Λάζαρος Κυρίζογλου και ο Πρόεδρος του Εκπαιδευτικού Οργανισμού Eduact κ. Κωνσταντίνος Βασιλείου.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλων των τάξεων του Δημοτικού και Γυμνασίου του Δήμου Αμπελοκήπων- Μενεμένης. Συγκεκριμένα, προβλέπεται η δημιουργία 20 ομάδων εργασίας, με τη συμμετοχή 110 μαθητών/τριών Δημοτικού και 30 μαθητών/τριών Γυμνασίου. Οι ομάδες αυτές θα προετοιμαστούν μέσα από 8 συναντήσεις/workshops ρομποτικής. Η θεματολογία των κατασκευών επιδείξεων θα είναι ελεύθερη.

Η διαδικασία των εγγραφών τελείωσε και τηρήθηκε για την συμμετοχή, σειρά προτεραιότητας. Η προετοιμασία και οργάνωση του προγράμματος θα γίνει από την Eduact σε χώρους που θα παραχωρήσει ο Δήμος μας.

Covid-19 Policy

Σε όλες τις συναντήσεις τηρούνται όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και υγιεινής για την ασφάλεια των παιδιών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σε περίπτωση απαγόρευσης διεξαγωγής εργαστηρίων βάσει νόμου ή υπουργικής απόφασης, υπάρχει η δυνατότητα μετατροπής του προγράμματος σε εξ αποστάσεως εργαστήρια και εκδηλώσεις μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας.

Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής FLL στο Δήμο Αμπελοκήπων- Μενεμένης

Σκοπός του προγράμματος εκπαιδευτικής ρομποτικής FLL είναι να εισάγει τους μαθητές στον κόσμο της τεχνολογίας, των μαθηματικών, των επιστημών και της μηχανικής, μέσα από μια διαδικασία διασκεδαστικής μάθησης και πρακτικής εφαρμογής. Οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα αυτό αποκτούν μια ολοκληρωμένη εμπειρία μάθησης, με την εκπαιδευτική ρομποτική ως εργαλείο μάθησης και ταυτόχρονης διασκέδασης. 

Σύμφωνα με έρευνες, το 50% των σημερινών εργασιακών διαδικασιών είναι τεχνικά αυτοματοποιημένες, υιοθετώντας νεοεισερχόμενες τεχνολογίες. Το μελλοντικό εργατικό δυναμικό σε παγκόσμιο επίπεδο αλλάζει με επιταχυνόμενους ρυθμούς και ο ανταγωνισμός αυξάνεται, όσο τα κατάλληλα ταλέντα. Ζούμε μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο που εργαζόμαστε. Οι ρόλοι σε κάθε εργασία, οι δεξιότητες που θα απαιτούνται, ακόμη και οι τίτλοι εργασίας του αύριο δεν μας είναι γνωστοί σήμερα. Οι μηχανές αυτοματισμού και σκέψης αντικαθιστούν τις ανθρώπινες εργασίες και δουλειές. Το πρόγραμμα FLL προετοιμάζει τους μαθητές να αποκτήσουν δεξιότητες στις νεοεισερχόμενες αυτές τεχνολογίες. 6 από τα 10 σημερινα επαγγέλματα έχουν πάνω από 30% απο τις καθημερινές τους διαδικασίες αυτοματοποιημένες. Μάλιστα, οι αριθμοί αναμένονται να αυξηθούν στα επόμενα χρόνια.

Μέσα από προγράμματα όπως είναι το FLL, οι συμμετέχοντες μπορούν να αναπτύξουν ολιστικές δεξιότητες όπως: γνωστικές, σωματικές, δημιουργικές και κριτικής σκέψης, συναισθηματικές, και φυσικά κοινωνικές που είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι του προγράμματος. Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν παγκοσμίως, παρατηρήθηκε οτι στα 6 χρόνια οι μαθητές που ασχολούνται με το πρόγραμμα FLL και άλλα ανάλογα είναι πολύ πιο πιθανό να παρουσιάσουν ανεπτυγμένα αποτελέσματα στις δεξιότητες STEM σε σύγκριση με τους υπόλοιπους μαθητές.

Το FLL βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν πολύτιμες δεξιότητες για το μέλλον και να αισθάνονται άνετα με το να αξιοποιούν σωστά την τεχνολογία, ενώ προσαρμόζονται ευκολότερα σε διάφορα περιβάλλοντα. Το πιο σημαντικό, τα παιδιά διασκεδάζουν ενώ συμμετέχουν στην εμπειρία.

Η εκπαιδευτική ρομποτική από την άλλη, αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο μάθησης, το οποίο κερδίζει έδαφος ολοένα και δυναμικότερα τα τελευταία χρόνια. Έχει αναγνωριστεί ότι βοηθά στην εκμάθηση διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, πέρα από την πληροφορική και τον προγραμματισμό, όπως είναι τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, ακόμη και η γλώσσα και η ιστορία. 

Η ενασχόληση με την κατασκευή τονώνει το ενδιαφέρον των μαθητών για τους τομείς της επιστήμης, της τεχνολογίας και της μηχανικής και τους καθιστά ενεργούς συμμετέχοντες στη διαμόρφωση της τεχνολογίας στο μέλλον τους.(Li et al.,2009; Siciliano & Khatib,2008) Οι μαθητές που ασχολούνται με την εκπαιδευτική ρομποτική αποκομίζουν πολλαπλά οφέλη. Η εκπαιδευτική ρομποτική βοηθά στην καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ζωής,  μέσα από την ένταξη σε μία ομάδα, τη συνεργασία και την τήρηση αξιών, οι μαθητές γίνονται πιο υπεύθυνοι και τονώνεται η αυτοπεποίθησή τους.

Η συμμετοχή των μαθητών σε προγράμματα όπως το FLL, επομένως, έχει πολλαπλά οφέλη σε διάφορους τομείς της ζωής των παιδιών. Οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι εμπειρίες που αποκτούν μέσα από την ενασχόληση με το πρόγραμμα τους εφοδιάζει με τις κατάλληλες δεξιότητες του 21ου αιώνα, τους συνοδεύει στη μετέπειτα ζωή τους και τους προετοιμάζει ώστε να γίνουν οι επαγγελματίες του μέλλοντος.